Τα "Πρέπει" και τα "Μη" για τις Κουβέρτες Βαρύτητας

Πολλές φορές, ένας καλός βραδινός ύπνος δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να πετύχεις.

Με το στρες που μας κατακλύζει στην καθημερινότητα και τη σχεδόν συνεχή έκθεση στην τεχνολογία, δεν πρέπει να μας φαίνεται περίεργο γιατί ένας στους τρεις ενηλίκους παγκοσμίως αντιμετωπίζει κάποιου είδους ελαφράς ή σοβαρότερης διαταραχής ύπνου.

Και κάπου εδώ έρχονται οι κουβέρτες βαρύτητας.

Η σταθερή και ήπια πίεση που ασκούν αυτές οι θεραπευτικές κουβέρτες στο σώμα, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την κατάσταση του αυτόνομου νευρικού συστήματος και να το θέσει σε κατάσταση «ξεκούρασης», ανακουφίζοντας τα συμπτώματα του στρες ενώ παράλληλα προετοιμάζει το σώμα σου για ύπνο.

Με μια ματιά, η χρήση μιας κουβέρτας βαρύτητας στον ύπνο μπορεί να φαίνεται αρκετά απλή: την τοποθετείς από πάνω σου και περιμένεις τη Βαθειά Απτική Πίεση να κάνει τη δουλειά της...

Αν θέλεις όμως να αυξήσεις τις πιθανότητες για έναν ύπνο υψηλής ποιότητας, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τις κουβέρτες βαρύτητας.

Παρακάτω, μοιραζόμαστε μαζί σου τα "πρέπει" και τα "μη" για τις κουβέρτες βαρύτητας ώστε να σε βοηθήσουμε να αφήσεις πίσω σου τις ανήσυχες νύχτες.

1. "Πρέπει" να επενδύσεις σε μια κουβέρτα βαρύτητας υψηλής ποιότητας

Από την πρώτη κυκλοφορία της εξαιρετικά δημοφιλούς Prosleep Gravity στα τέλη του 2020, η διάδωση των κουβερτών βαρύτητας έχει εξαπλωθεί και πλέον στην αγορά μπορεί κανείς να βρει μια κουβέρτα σε σχετικά χαμηλή τιμή. Δυστυχώς, αυτή η χαμηλή τιμή αντικατοπτρίζει και τα αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, τα οποία δεν έχουν καμία πιστοποίηση για την ασφάλεια των υλικών τους, είναι ραμμένα πρόχειρα με αποτέλεσμα να προκαλείται διαρροή και να μειώνεται το προσδόκιμο ζωής, ενώ πωλούνται και χωρίς κάλυμμα. 

Επιπλέον, το υλικό που βρίσκεται στο εσωτερικό τους για να αποκτήσουν βάρος είναι σφαιρίδια πολυπροπυλένιου, το οποίο είναι πλαστικό και σε αρκετά μεγάλο μέγεθος ώστε να μην κατανέμεται το βάρος ισόποσα, πράγμα πολύ σημαντικό.

Αντίθετα, μια κουβέρτα της Prosleep διατίθεται με χειμερινό ή καλοκαιρινό κάλυμμα, στο εσωτερικό της χρησιμοποιούνται υποαλλεργικά γυάλινα σφαιρίδια τα οποία είναι αποθηκευμένα σε μικρές κυψέλες για να διασφαλίζεται η ομοιόμορφη κατανομή του βάρους. Τα υφάσματα έχουν όλα πιστοποίηση από τον διεθνή οργανισμό OEKO-TEX, ενώ η ραφή της συνθέτει ένα τελικό αποτέλεσμα μιας κουβέρτας υψηλής ποιότητας που σε τυλίγει σε μια ζεστή (ή ψυχρή) αγκαλιά και σε αποκοιμίζει αθόρυβα.

2. "Μην" αγνοείς τις υποδείξεις για τη σωστή επιλογή βάρους 

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι όταν αγοράζουν μια κουβέρτα βαρύτητας είναι να υπερεκτιμούν το πόσο βάρος μπορεί να αντέξει το σώμα τους. Η επιλογή μιας πολύ βαριάς κουβέρτας μπορεί να φέρει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, να σε κάνει να αισθανθείς κλειστοφοβικά και άβολα, ενώ η επιλογή μιας πολύ ελαφριάς να σε κάνει να νιώσεις… τίποτα.

Εάν αυτή είναι η πρώτη σου κουβέρτα βαρύτητας, σου συνιστούμε να ακολουθήσεις τον εμπειρικό κανόνα που λέει ότι η κουβέρτα πρέπει να ζυγίζει περίπου το 10%-12% του συνολικού σωματικού σου βάρους. Σε τελική ανάλυση, είναι θέμα προτίμησής, αναμφίβολα, αλλά αυτό είναι γενικά ένα καλό σημείο εκκίνησης για να αποκομίσεις όλα τα οφέλη που έχει να προσφέρει μια κουβέρτα βαρύτητας.

[Διάβασε: Πώς να επιλέξεις το ιδανικό βάρος της κουβέρτας βαρύτητας]

3. "Πρέπει" να καλύψεις όλο σου το σώμα 

Ένας τρόπος με τον οποίο οι κουβέρτες βαρύτητας μας βοηθούν να ηρεμήσουμε είναι το γεγονός ότι "συμπεριφέρονται" σαν την αγκαλιά, ασκούν δηλαδή μια ήπια πίεση για να μας κάνουν να νιώσουμε άνετα και ασφαλείς.

Εάν θέλεις να επιτύχεις την πλήρη έκφανση αυτής της αίσθησης που μοιάζει με αγκαλιά, δοκίμασε να καλύψεις ολόκληρο το σώμα σου με την κουβέρτα, από το λαιμό μέχρι τα πόδια. Εάν χρησιμοποιείς την κουβέρτα βαρύτητας για να αντιμετωπίσεις τα συμπτώματα του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών, μπορείς επίσης να δοκιμάσεις να διπλώσεις την κουβέρτα στη μέση και να συγκεντρώσεις το βάρος της στα πόδια σου.

4. "Μην" είσαι ανυπόμονος/η

Είναι σημαντικό να δώσεις στο σώμα σου το χρόνο που χρειάζεται. Άλλοι συνηθίζουν την κουβέρτα βαρύτητας από το πρώτο βράδυ και άλλοι χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο. 

Aν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείς κουβέρτα βαρύτητας στον ύπνο σου, αυτό που προτείνουμε είναι να εντάξεις της κουβέρτα σιγά σιγά στην καθημερινότητά σου. Για παράδειγμα το πρώτο βράδυ μπορείς να σκεπαστείς μόνο στα πόδια, να συνηθίσεις την αίσθηση της πίεσης και το επόμενο βράδυ να την ανεβάσεις μέχρι τη μέση. Δίνοντας λίγο χρόνο στο σώμα να προσαρμοστεί, μέσα σε λίγες μέρες θα απολαμβάνεις βαθύ και ξεκούραστο ύπνο κάθε βράδυ. 

Το σίγουρο είναι ότι όταν συνηθίσεις την κουβέρτα βαρύτητας, δεν θα μπορείς να την αποχωριστείς. Οτιδήποτε άλλο χωρίς αυτήν θα σου φανεί περίεργο και η εμπειρία του ύπνου φτωχή. Δώσε χρόνο και μην είσαι ανυπόμονος/η.

[Διάβασε: Πόσο γρήγορα προσαρμόζεται το σώμα στην κουβέρτα βαρύτητας]

5. "Πρέπει" να εντάξεις την κουβέρτα στη νυχτερινή σου ρουτίνα

Οι κουβέρτες βαρύτητας λειτουργούν καλύτερα όταν αποτελούν σταθερό μέρος των νυχτερινών σου συνηθειών. Όταν χρησιμοποιείς τακτικά μια κουβέρτα βαρύτητας, ο εγκέφαλός σου αρχίζει να τη συνδέει με την ξεκούραση και τη χαλάρωση, καθιστώντας ευκολότερο να σταματήσει ο νους σου να "τρέχει" και να πέσεις γρήγορα σε  βαθύ ύπνο. Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο την κουβέρτα σου, δοκίμασε να την συνδυάσεις με άλλες χαλαρωτικές δραστηριότητες πριν τον ύπνο -όπως το διάβασμα, τη μουσική ή την εξάσκηση στο διαλογισμό.

6. "Μην" νιώθεις υποχρέωση να μοιράζεσαι την κουβέρτα βαρύτητας

Όταν πρόκειται για μια κουβέρτα βαρύτητας, το να τη μοιραστείς με κάποιον δεν αποτελεί απαραίτητα ένδειξη αγάπης και φροντίδας. Ενώ οι Gravity και Gravity Ice διατίθενται σε ατομικό και διπλό μέγεθος για να καλύψουν τόσο εσένα, όσο και τον/την σύντροφό σου, η επιλογή της διπλής κουβέρτας είναι γενικά  καταλληλότερη για ζευγάρια που έχουν παρόμοιο μέγεθος και βάρος.

Εάν το σωματικό σου βάρος διαφέρει σημαντικά με εκείνο του/της συντρόφου σου, ο ένας ή και οι δύο μπορεί να μην απολαμβάνετε τα πλήρη οφέλη της κουβέρτας βαρύτητας επειδή θα είναι πολύ ελαφριά ή πολύ βαριά (δες τον οδηγό μεγεθών στην αντίστοιχη σελίδα του προϊόντος). Για αυτόν τον λόγο, ίσως θελήσεις να αγοράσετε ατομικές κουβέρτες που είναι προσαρμοσμένες στο μέγεθος, το βάρος και τις προσωπικές σας προτιμήσεις. Άλλωστε, οι κουβέρτες βαρύτητας, κατεξοχήν, σχεδιάζονται για να χρησιμοποιούνται ατομικά. 

Έτοιμ@ να αναβαθμίσεις τον ύπνο σου; 

Δεν υπάρχει τίποτα πιο γλυκό από τον ανενόχλητο και βαθύ ύπνο. 

Μια κουβέρτα βαρύτητας στην καθημερινότητά σου θα μπορούσε να συμβάλει δραστικά στη μείωση του στρες και την καταπολέμηση της αϋπνίας.

Αξιοποιώντας τη δύναμη της Βαθειάς Απτικής Πίεσης, μια επιστημονικά αποδεδειγμένη θεραπεία άγχους, η κουβέρτα βαρύτητας Prosleep Gravity χαλαρώνει το νευρικό σύστημα και αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης (η ορμόνη της "ευτυχίας") και της μεταλατονίνης (η ορμόνη του ύπνου), ενώ παράλληλα μειώνει την κορτιζόλη που ευθύνεται για το στρες και το άγχος. 

Μετά από λίγα λεπτά στην αγκαλιά της κουβέρτας, αισθάνεσαι ασφάλεια, το σώμα χαλαρώνει, οι καρδιακοί παλμοί πέφτουν, τα βλέφαρα βαραίνουν και το μυαλό ηρεμεί.

Μάθε πως λειτουργεί και αναβάθμισε τον ύπνο σου σήμερα!

Παράγγειλε τώρα!

Γράψε ένα σχόλιο