6 Tips για Καλύτερη Ψυχική Υγεία

Όταν μιλάμε για ψυχική υγεία αναφερόμαστε στην κατάσταση κατά την οποία μπορείς να αγαπάς, να εργάζεσαι και να διασκεδάζεις λαμβάνοντας ικανοποίηση από αυτά. 

Η ψυχική μας υγεία επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που αισθανόμαστε, που συμπεριφερόμαστε στην καθημερινότητά μας. Επηρεάζει επίσης και την ικανότητά μας να διαχειριστούμε μια στρεσογόνα κατάσταση, να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα και να το ξεπεράσουμε, να διατηρήσουμε και να χτίσουμε ανθρώπινες σχέσεις, και να ανακάμψουμε από δυσκολίες και αποτυχίες. 

Το να είμαστε ψυχικά και συναισθηματικά υγιείς δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχουμε κατάθλιψη, άγχος ή κάποια άλλη ψυχική διαταραχή.

Οι ψυχικά υγιείς άνθρωποι συνήθως:

  • Απολαμβάνουν τη ζωή και γελούν με την ψυχή τους
  • Είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν το στρες και να ανταπεξέλθουν σε μια αντιξοότητα
  • Αντιλαμβάνονται ένα βαθύτερο νόημα στη ζωή και τις διαπροσωπικές σχέσεις
  • Είναι "ευέλικτοι" και προσαρμοστικοί στις αλλαγές
  • Είναι ικανοί να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν βαθιές φιλίες

Όλοι μας έχουμε βιώσει κάποια στιγμή την απώλεια, την απογοήτευση ή μια απότομη αλλαγή και παρόλο που αυτά τα συναισθήματα είναι αναπόσπαστο μέρος μιας "κανονικής" ζωής, συνεχίζουν να προκαλούν λύπη, άγχος και στρες. 

Όμως, έτσι όπως ένας σωματικά υγιής άνθρωπος μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια αρρώστια ή έναν τραυματισμό, έτσι και ένας ψυχικά υγιής άνθρωπος μπορεί να αναρρώσει από μια κατάσταση ψυχικά τραυματική ή ένα βίωμα έντονο στρες.

Αυτή η ικανότητα ονομάζεται "ανθεκτικότητα" και οι άνθρωποι οι οποίοι είναι ψυχικά και συναισθηματικά ανθεκτικοί μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε δυσκολία στη ζωή, παραμένοντας θετικοί, συγκεντρωμένοι και παραγωγικοί.  

Θέλεις και εσύ να αναπτύξεις την ψυχική σου ανθεκτικότητα και να διατηρείς το βλέμμα σου στη θετική πλευρά της ζωής;

Να ορισμένα tips που θα σε βοηθήσουν:

1. Βάλε σε προτεραιότητα την προσωπική σου φροντίδα

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις για να αποκτήσεις καλύτερη ψυχική υγεία είναι να αφιερώνεις καθημερινά χρόνο για την προσωπική σου φροντίδα.

Τι σημαίνει αυτό; 

Πρόσεξε τη διατροφή σου

Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτά που τρώμε -και αυτά που δεν τρώμε- επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της σκέψης και των συναισθημάτων μας.

Προσπάθησε λοιπόν να ελέγξεις τις τροφές που καταναλώνεις και απόφυγε την ασυνείδητη κατανάλωση. Αύξησε την ποσότητα των φρούτων και λαχανικών, τροφές δηλαδή που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και μείωσε το κρέας και τα λιπαρά. Η αρχή του υγιεινού τρόπου ζωής ξεκινά από τη διατροφή. Ξεκίνα σήμερα!  

Ασκήσου συστηματικά

Η φυσική άσκηση είναι το καλύτερο αγχολυτικό και είναι αποδεδειγμένο ότι μειώνει τη κατάθλιψη και βελτιώνει τη διάθεσή μας. Λίγα λεπτά την ημέρα εξάσκησης (περπάτημα, τρέξιμο ή ό,τι άλλο σου αρέσει) είναι αρκετά για να δεις άμεσα αποτελέσματα στην ψυχική σου υγεία.

Αναβάθμισε τον ύπνο σου

Ο ύπνος και η ψυχική υγεία είναι άμεσα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Η έλλειψη ποιοτικού ύπνου προκαλεί άγχος, "θολώνει" τη σκέψη, μειώνει τη συγκέντρωση και προκαλεί συναισθηματική ανισορροπία. 

Είναι σημαντικό να επενδύσεις στον ύπνο σου διότι αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική σου υγεία. Μερικές αλλαγές για να βελτιώσεις άμεσα τον ύπνο σου είναι:

  • Διατήρησε ένα σταθερό ωράριο ύπνου, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.
  • Απόφυγε τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών πριν τον ύπνο. Το μπλε φως μειώνει τη μελατονίνη και προκαλεί στρες και ένταση.
  • Δημιούργησε μια ρουτίνα πριν τον ύπνο. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο, διάβασε βιβλίο, χρησιμοποίησε αιθέρια έλαια για χαλάρωση
  • Σύμφωνα με μελέτες, η πρωινή γυμναστική βοηθάει τον ύπνο
  • Απόφυγε το φαγητό τουλάχιστον 2 ώρες πριν τον ύπνο
  • Χρησιμοποίησε την κουβέρτα βαρύτητας της Prosleep. Η πίεση που ασκεί στο σώμα θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις το νου και το σώμα θα αποκοιμηθείς πιο γρήγορα και θα απολαύσεις ποιοτικό και αδιάκοπο ύπνο. 

2. Μείνε μακριά από τις ηλεκτρονικές συσκευές και μείωσε τους περισπασμούς

Είναι κάπως παράδοξο αλλά κάτι που είναι σχεδιασμένο για να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά και να προάγει την επικοινωνία και την έκφραση, όπως τα social media, λειτουργεί τελικά με αρνητικό τρόπο στην ψυχολογία του ατόμου και πλήττει τόσο την αυτοπεποίθησή του όσο και την ψυχική του υγεία. 

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο βρετανικό πανεπιστήμιο του Pittsburgh για τις επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχολογία των χρηστών, διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο χρόνο περνά το άτομο στα social media, τόσο πιθανότερο είναι να εμφανίσει σημάδια κατάθλιψης.

Το ίδιο ισχύει και από την αλόγιστη κατανάλωση ειδήσεων και πληροφοριών που μας βομβαρδίζουν καθημερινά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μας εμποδίζουν από το να επικεντρωθούμε στα ουσιώδη όπως η δουλειά μας, η οικογένεια και η πνευματική ηρεμία μας.     

Ο έλεγχος και η συνειδητή χρήση των social media αλλά και των ηλεκτρονικών συσκευών εν γένει είναι μια καλή αρχή για να βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία. Πως θα το καταφέρεις όμως;

Προσπάθησε να ορίσεις μια ώρα μέσα στην ημέρα (ιδανικά πριν τον ύπνο) όπου θα μένεις μακριά από το κινητό σου, τον υπολογιστή ή την τηλεόραση. Αντ'αυτού αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου, π.χ διαβάζοντας ένα βιβλίο ή στους ανθρώπους που αγαπάς, στα παιδιά σου ή στους φίλους σου. Το Instagram θα είναι εκεί και την επόμενη ημέρα.  

3. Βρες ένα χόμπι

Μια καλή λύση για να βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία είναι να ασχοληθείς με κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις χαρά και δημιουργικότητα. Κάτι που θα διευρύνει τον τρόπο σκέψης και θα σε φέρει σε επαφή με καινούριους ανθρώπους.

Αυτό το χόμπι μπορεί να είναι για παράδειγμα η ποδηλασία, οι καταδύσεις, η κεραμική, η γιόγκα, ο διαλογισμός, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου και πολλά ακόμα. Οι επιλογές είναι απεριόριστες. Αποφάσισε τί σου αρέσει να κάνεις ή τί θα σου άρεσε να μάθεις, ακόμα και αν ακούγεται τρελό και ξεκίνα. Θα δεις ότι η ενασχόλησή σου με κάτι νέο θα βελτιώσει σημαντικά την ψυχολογία σου και θα αυξήσει την αυτοπεποίθησή σου.  

4. Βάλε στόχους 

Οι άνθρωποι από τη φύση μας θέλουμε να έχουμε έναν προορισμό στη ζωή, ένα στόχο για να πετύχουμε. Διότι το να ζεις χωρίς να έχεις κάποιο στόχο, σε κάνει εν τέλει να μην έχεις όρεξη για ζωή. 

Είναι σημαντικό να βάζουμε στόχους, όχι απαραίτητα υψηλούς, όχι απαραίτητα σημαντικούς, αλλά στόχους να προσδοκούμε. Αυτοί θα μπορούσαν να αφορούν έναν υγιέστερο τρόπο ζωής όπως για παράδειγμα να χάσουμε βάρος, να κόψουμε το κάπνισμα ή να βελτιώσουμε τον ύπνο μας. Θα μπορούσαν επίσης να είναι στόχοι που προωθούν την καριέρα μας, την προσωπική και κοινωνική μας εξέλιξη ή απλά στόχοι για να απολαμβάνουμε περισσότερο τη ζωή και να είμαστε πιο ευτυχισμένοι.  

Αν δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις για να εκπληρώσεις τους στόχους σου, ρώτησε τον εαυτό σου το εξής: "Ποιο είναι το πιο μικρό βήμα που θα μπορούσα να κάνω σήμερα για την επίτευξη του στόχου μου;"

5. Φρόντισε τους άλλους

Η φροντίδα των άλλων είναι συχνά ένα σημαντικό μέρος των διαπροσωπικών μας σχέσεων και μάλιστα μπορεί να μας φέρει και ακόμα πιο κοντά με τους άλλους ανθρώπους

Επίσης, η φροντίδα των άλλων ή ο εθελοντισμός ως γενική έννοια, μπορεί να βοηθήσει για να δούμε τον κόσμο από άλλη οπτική γωνία και αυτό ως αποτέλεσμα να μας βάλει σε μια διαδικασία ώστε να δούμε τα δικά μας προβλήματα από άλλη προοπτική. Να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου και ότι τα προβλήματά μας είναι μηδαμινά σε σύγκριση με τη σημασία να είμαστε ψυχικά υγιείς.

Η φροντίδα ενός αδέσποτου ζώου για παράδειγμα βελτιώνει την ευημερία μας. Ο δεσμός ανάμεσά σε εμάς και το ζωάκι μπορεί να είναι το ίδιο ισχυρός -σε πολλές περιπτώσεις ισχυρότερος- όσο και με τους άλλους ανθρώπους. Από μόνη της η διαδικασία της φροντίδας ενός κατοικίδιου ζώου μπορεί να δομήσει την άναρχη ημέρα σας και να λειτουργήσει ως σύνδεσμος με άλλους ανθρώπους. 

6. Ζήτα βοήθεια από ειδικούς

Για το τέλος αφήσαμε το προφανές: ζήτα βοήθεια από ειδικούς. Κανείς από εμάς δεν είναι υπεράνθρωπος. Όλοι μας πολλές φορές νιώθουμε απόγνωση, εξάντληση και φόβο όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά.  

Όταν νιώσεις λοιπόν ότι βρίσκεσαι σε ένα αδιέξοδο και δεν μπορείς να αλλάξεις μόνος σου ή μόνη σου τη ροή της καθημερινότητάς σου, το πιο σοφό θα ήταν να ζητήσεις βοήθεια από έναν ειδικό σύμβουλο ψυχικής υγείας. 

Όπως το σώμα χρειάζεται ειδική άσκηση και διατροφή υπό την επιτήρηση του γυμναστή και του διαιτολόγου για να αποκτήσει καλή φόρμα, έτσι και το πνεύμα χρειάζεται πολλές φορές την καθοδήγηση κάποιου ειδικού για να αντιμετωπίσει ορισμένες καταστάσεις.

Καλή ψυχική υγεία σημαίνει να αξιοποιείς στο έπακρο τις δυνατότητές σου, να εκφράζεις τα συναισθήματα και τις ανάγκες σου, να αναπτύσσεις στρατηγικές επίλυσης των δυσκολιών που προκύπτουν αναλαμβάνοντας ρόλο στην οικογένεια, την εργασία και στην κοινότητα σου.

Ο καθένας έχει χρέος να φροντίσει για την ψυχική του υγεία για αυτό μην την παραμελείς και ζήτα βοήθεια!

Ξεκίνα από τα βασικά, βελτιώνοντας τον ύπνο σου!

Αν αντιμετωπίζεις προβλήματα ύπνου, στρες και άλλα συμπτώματα άγχους, τότε βρίσκεσαι στο κατάλληλο μέρος. Πλέον μπορείς να δώσεις λύση σε αυτά τα προβλήματα με απολύτως φυσικό τρόπο.

Η δύναμη της Βαθειάς Απτικής Πίεσης που χρησιμοποιεί η κουβέρτα βαρύτητας είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι βοηθάει το νευρικό σύστημα να χαλαρώσει και να μπει σε μια κατάσταση γαλήνης, ηρεμίας, θρέψης και αναγέννησης. 

Χωρίς φάρμακα και με σεβασμό στο περιβάλλον, η κουβέρτα βαρύτητας της  Prosleep μπορεί πραγματικά να σου προσφέρει βαθύτερο ύπνο. λιγότερο στρες και περισσότερη ευεξία, συνθήκες απαραίτητες για καλύτερη υγεία και μια ισορροπημένη ζωή. 

Παράγγειλε την Prosleep Gravity!

Γράψε ένα σχόλιο